hymn Unii Europejskiej po niemiecku

  • pobrania oprogramowanie do
  • www siatkowka net
  • jak uczyE6 dziecko chodziE6 za rEAke
  • world of warcraft control panel download
  • wypozyczalnia;kajakow;zalew;zegrzynski
  • Odnośniki

     

    Moje własne refleksje i doznania

    Temat: INFORMACJA ;(

    WOK- hymn Polski, hymn Unii Europejskiej oraz jak zwykle napisać prasówkę
    Polski- zadanie 1 str. 38
    Historia- możliwość odpowiedzi ustnej lub niezapowiedzianej kartkówki
    PO-hehe po ostatnim zastępstwie z "naszym ulubionym wice dyrektorem " kto wie co może się zdarzyć
    Niemiecki- przetłumaczyć pytania (jeśli ktoś ma to byłbym wdzięczny jakby mi dal)
    Biologia- zapowiedziana kartkówka z komórki i tkanek:(
    Życze milej nauki :P

    Dzięki :twisted:
    Źródło: zsss1h.fora.pl/a/a,16.html



    Temat: Co sądzicie o "Traktacie Reformującym" UE?

    Popieram traktat, bo dla Polski to szansa europeizacji,
    Jak to ujął ładnie mój kolega: "raczej szansa germanizacji w Unii Europejskiej Narodu Niemieckiego". Lekka przesada, ale tak mniej więcej będzie. Dzieci będa się uczyc hymnu Unii, będziemy przyjmowac "europejskie" (nota bene lewicowe) poglądy i obyczaje jako dogmat, będziemy patrzec na zachód z wiernopoddańczą czcią, a wszyscy euroentuzjaści i polska lewica będą piac z zachwytu i (za przeproszeniem) robic pod siebie ze szczescia, że jestesmy w jednej europejskiej rodzinie narodów socjalistycznych. [Obrzydzenie mnie bierze na samą myśl]

    Co do "traktatu" vel konstytucji- konstytucję posiadają tylko państwa.


    Źródło: lo12.wroclaw.pl/viewtopic.php?t=5076


    Temat: Uroczyste otwarcie granic - Polska w strefie Schengen
    Piątek, 21 grudnia 2007

    Uroczyste otwarcie granic - Polska w strefie Schengen
    PAP - dodane 35 minut temu (aktualizowane 12 minut temu)
    W Porajowie (Dolnośląskie), w miejscu gdzie zbiegają się granice Polski, Czech i Niemiec, rozpoczęły się uroczystości związane z wejściem Polski do grupy państw Schengen, z udziałem szefów rządów tych trzech państw. Natomiast prezydenci Polski i Litwy: Lech Kaczyński i Valdas Adamkus biorą udział w uroczystości symbolicznego otwarcia granicy na przejściu w Budzisku (Podlaskie).
    Koniec kontroli na granicach
    W uroczystości biorą udział m.in. premier Donald Tusk, Kanclerz Niemiec Angela Merkel, premier Czech Mirek Topolanek, premier Portugalii - przewodniczącej w tym półroczu pracom UE - Jose Sokrates, szef Komisji Europejskiej Jose Manuel Barroso oraz ministrowie spraw wewnętrznych Polski, Czech i Niemiec.

    Uroczystości rozpoczęły się odegraniem hymnu Unii Europejskiej - "Oda do radości".

    Część pierwsza uroczystości odbywa się na polsko-niemieckim przejściu granicznym Porajów-Zittau, gdzie m.in. uroczyście zostanie otwarty szlaban graniczny. Natomiast druga część będzie miała miejsce na pobliskim polsko-czeskim przejściu granicznym Porajów-Hradek, gdzie premierzy Czech i Polski razem uroczyście przetną szlaban graniczny.

    Uroczystość ma być gestem solidarności z krajami Europy Wschodniej i pokazać, że granica Europy nie kończy się na granicy polsko-litewskiej.

    Przez Dolny Śląsk przebiega odcinek granicy państwowej z Republiką Federalną Niemiec i z Republiką Czeską o łącznej długości ponad 500 km. Granica państwowa częściowo przebiega w terenie górzystym - masywem Karkonoszy (często zalesionym i trudno dostępnym dla pojazdów), a także częściowo środkiem koryta Nysy Łużyckiej.

    W czwartek o północy Polska weszła do strefy Schengen. Tym samym zniesione zostały kontrole graniczne na przejściach z Niemcami, Litwą, Słowacją i Czechami. Równocześnie wzmożono kontrole na tzw. granicy zewnętrznej Schengen czyli z Ukrainą, Białorusią i Rosją.

    Układ z Schengen został podpisany 14 czerwca 1985 roku (był modyfikowany w późniejszych latach). Należały do niego dotychczas prawie wszystkie z państw UE - poza Wielką Brytanią i Irlandią - a także Norwegia oraz Islandia, nie wchodzą w skład Wspólnoty. W nocy z czwartku na piątek przyłączyły się do niego dziewięć nowych krajów Unii (z wyjątkiem Cypru, Bułgarii i Rumunii) - w tym Polska. Do strefy należą więc w sumie 24 kraje. (mj)
    Źródło: haloooo.com/forum/viewtopic.php?t=1295


    Temat:




    W Porajowie (Dolnośląskie), w miejscu gdzie zbiegają się granice Polski, Czech i Niemiec, rozpoczęły się uroczystości związane z wejściem Polski do grupy państw Schengen, z udziałem szefów rządów tych trzech państw. Natomiast prezydenci Polski i Litwy: Lech Kaczyński i Valdas Adamkus biorą udział w uroczystości symbolicznego otwarcia granicy na przejściu w Budzisku (Podlaskie).
    W uroczystości biorą udział m.in. premier Donald Tusk, Kanclerz Niemiec Angela Merkel, premier Czech Mirek Topolanek, premier Portugalii - przewodniczącej w tym półroczu pracom UE - Jose Sokrates, szef Komisji Europejskiej Jose Manuel Barroso oraz ministrowie spraw wewnętrznych Polski, Czech i Niemiec.

    Uroczystości rozpoczęły się odegraniem hymnu Unii Europejskiej - "Oda do radości".

    Część pierwsza uroczystości odbywa się na polsko-niemieckim przejściu granicznym Porajów-Zittau, gdzie m.in. uroczyście zostanie otwarty szlaban graniczny. Natomiast druga część będzie miała miejsce na pobliskim polsko-czeskim przejściu granicznym Porajów-Hradek, gdzie premierzy Czech i Polski razem uroczyście przetną szlaban graniczny.

    Uroczystość ma być gestem solidarności z krajami Europy Wschodniej i pokazać, że granica Europy nie kończy się na granicy polsko-litewskiej.

    Przez Dolny Śląsk przebiega odcinek granicy państwowej z Republiką Federalną Niemiec i z Republiką Czeską o łącznej długości ponad 500 km. Granica państwowa częściowo przebiega w terenie górzystym - masywem Karkonoszy (często zalesionym i trudno dostępnym dla pojazdów), a także częściowo środkiem koryta Nysy Łużyckiej.

    W czwartek o północy Polska weszła do strefy Schengen. Tym samym zniesione zostały kontrole graniczne na przejściach z Niemcami, Litwą, Słowacją i Czechami. Równocześnie wzmożono kontrole na tzw. granicy zewnętrznej Schengen czyli z Ukrainą, Białorusią i Rosją.

    Układ z Schengen został podpisany 14 czerwca 1985 roku (był modyfikowany w późniejszych latach). Należały do niego dotychczas prawie wszystkie z państw UE - poza Wielką Brytanią i Irlandią - a także Norwegia oraz Islandia, nie wchodzą w skład Wspólnoty. W nocy z czwartku na piątek przyłączyły się do niego dziewięć nowych krajów Unii (z wyjątkiem Cypru, Bułgarii i Rumunii) - w tym Polska. Do strefy należą więc w sumie 24 kraje. (mj)

    Co wy na to??? var _r = document.referrer ? encodeURIComponent(document.referrer) : ''; var _w = encodeURIComponent(document.location.href); var _e = document.inputEncoding ? document.inputEncoding : document.charset; document.write('');
    Źródło: forumterminal.fora.pl/a/a,2280.html


    Temat: Szkoła Języka Polskiego
    PROGRAM NAUCZANIA Z JĘZYKA POLSKIEGO

    KLASA IV

    1. Poznajmy się – o imionach i nazwiskach
    2. Nauka o języku ( alfabet, głoska i litera, samogłoska, spółgłoska, funkcja samogłoski; podział na sylaby)
    3. Pojęcie rodziny wyrazów
    4. Zdrobnienia i zgrubienia
    5. Części mowy ( czasownik, rzeczownik, przymiotnik, przyslówek)
    6. Części zdania (podmiot, orzeczenie)
    7. Pisownia nazw własnych osobowych,
    8. Pisowania nazw miejscowych,
    9. Pisownia“nie” czasownikami,rzeczownikami,przymiotnikami, przyslówkami
    10. Reguly i wyjątki pisowni rz, ż, ó, u, ch, h
    11. Znaki interpunkcyjne (w zakończeniach wypowiedzi ;przecinek w zdaniu złożonym,zastosowanie myślnika w zapisie dialogu, przy dzieleniu wyrazów)
    12. Wypowiedzenia (oznajmujące,pytające,rozkazujące;zdanie a rownoważnik zdania;zdania pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte,zdanie pojedyncze i złożone)
    13. Związki znaczeniowe między wyrazami (wyrazy bliskoznaczne – synonimy, wyrazy o znaczeniu przeciwstawnym; przysłowia, aforyzmy i ich znaczenie; popularne związki frazeologiczne)
    14. Terminy teoretycznoliterackie (autor, narrator, świat przedstawiony,zwrotka, przenośnia, baśń, fantastyka)
    15. Pojęcia kulturowe ( nadawca, odbiorca, komunikacja, pantonima, flaga, godło,hymn, muzeum, teatr, komiks)
    16. Formy wypowiedzi pisemnej (opis wyglądu postaci, dialog, opis miejsca, opis przedmiotu, przepis, pocztówka, list prywatny, zaproszenie, opowiadanie, kartka z dziennika, instrukcja, plan [WULG])
    17. Dobór tekstów kultury ( utwory prozatorskie, utwory poetyckie, teksty użytkowe, publicystyczne, filmy).
    18. Podstawowe informacje o zawartości: słownika języka polskiego, słownika wyrazów obcych, słownika wyrazów blizkoznacznych,słownik synonimów)


    PROGRAM NAUCZANIA Z HISTORII

    KLASA IV

    1. O czym mówi nam historia?
    (wyjaśnianie terminów:dawno,przeszłość,czasy prehistoryczne,czasy historyczne)
    2. Co to jest czas i jak go mierzymy? (wyjaśnianie pojeć: wiek, stulecie, tysiąclecie, era, czas przed naszą erą, czas naszej ery, chronologia)
    3. Znaczenie źródeł dla odtwarzania przeszłości (wyjaśnienie pojeć: źródło historyczne, zabytek, eksponat, muzeum, skansen)
    4. Rola mapy i planu w poznawaniu historii ( zapoznanie z mapą historyczną i planem, zapoznanie z legendą mapy, odróżnienie mapy historycznej od geograficznej;podstawowe symbole, znaki, kolory na mapie historycznej)
    5. Spoleczeństwo,rodzina,szkoła (definicja spoleczeństwa, opis zbiorowości, grupy społecznej;nasza przynależność społeczna)
    6. Polska-moja ojczyzna ( położenie geograficzne Polski, przedstawienie symboli narodowych, podział administracyjny)
    7. Nasi praprzodkowie (życie ludzi pierwotnych; ich zajęcia, narzędzia,ubiory)
    8. Biskupin – historia odkrycia osady (opis funkcji gospodarczych i politycznych grodu;praca archeologa,potrzeba ochrony zabytkow)
    9. Władcy z rodu Piastow :Mieszko I, Boleslaw Chrobry, Kazimierz Wielki
    ( znaczenie dokonań pierwszych Piastów dla budowy państwa polskiego)
    10. Unia polska – litewska (przyczyny i skutki zawarcia unii w Krewie, panowanie Władysława Jagiełły w Polsce;;konflikt polsko-krzyżacki)
    11. Miasta i ludzie w epoce średniowiecza (wygląd średniowiecznego miasta i życie codzienne jego mieszkańców)
    12. Kim byli Jan Długosz i Mikołaj Kopernik? (Jan Długosz jako historyk i wychowawca; dzieło Mikołaja Kopernika i jego znaczenie dla ludzkości)
    13. Szlachta – prawa i przywileje (wpływ szlachty na życie kraju;sejmy i sejmiki)
    14. Potop – najazd Szwedów na Rzeczpospolitą (znaczenie obrony Częstochowy dla dalszych losów wojny; postać Stefana Czarnieckiego)
    15. Kryzys państwa polskiego (konflikty XVII-wieczne; królowie elekcyjni)
    16. Rozbiory Polski (geneza,państwa biorące udział w rozbiorze Polski,etapy likwidacji państwa polskiego)
    17. Konstytucja 3 maja (okoliczności i znaczenie uchwalenia Konstytucji)
    18. Powstanie Kościuszkowskie (rola Tadeusza Kościuszki w obronie ojczyzny)
    19. Powstanie Listopadowe (powstanie Legionów Polskich we Włoszech; geneza wybuchu powstania i dzialania zaborców)
    20. Wiek XIX –odkrycia naukowe i wynalazki (zmiany zachodzące w otoczeniu czlowieka w XIX wieku; wielcy wynalazcy i naukowcy)
    21. I wojna światowa (walka o odzyskanie przez Polskę niepodleglości; postać Józefa Piłsudskiego)
    22. II wojna światowa (wojna obronna Polski:Katyń, Holokaust,dzialalność polskiego państwa podziemnego,walka Polaków z niemieckim okupantem)
    23. Polska po wojnie (nowy system rządów, życie codzienne w PRL-u, znaczenie wyboru Karola Wojtyły na papieża, wybory czerwcowe, postać Lecha Wałęsy, wstąpienie Polski do Unii Europejskiej).
    Źródło: forum.kypros.org.pl/viewtopic.php?t=3353


    Temat: Żałoba Narodowa
    Jakiekolwiek teorie spiskowe dotyczące wypadku są po prostu śmieszne. Nie ma powodu dla którego ruscy mieliby wyeliminować sporo ważnych osób w państwie, które jest AKTYWNYM członkiem NATO i Unii Europejskiej. Myślę, że przetrawiłem tyle książek i artykułów o historii naszego wschodniego sąsiada od 1917 roku, że mogę uchodzić za prawie eksperta Rosji ^^ (znam nawet pierwszą zwrotkę i refren hymnu Związku Radzieckiego!). O ile Moskwa lubiła sobie usuwać niewygodnych ludzi za granicą (Trocki, Litwinienko) i straszyć własnych obywateli to nie mam cienia wątpliwości, że Lechu sam jest sobie winien lądowania na drzewach. Głośno było o sytuacji podczas wojny w Gruzji, gdzie pilot odmówił prezydentowi lądowania w strefie, w której groziło mu zestrzelenie. Wymienił więc sobie owego pilota na bardziej potulnego i podatnego na manipulację i mamy co mamy, niestety. Nie wiem czy zarzucając Rosjanom spowodowanie katastrofy pomyślałeś o dalszym konsekwencjach na arenie międzynarodowej w razie ujawnienia jakichkolwiek racjonalnych dowodów. Nastąpiłby skandal jakiego świat nie widział i izolacja to najlepsze co mogłoby spotkać Rosję. Oni nawet w czasach swojej radzieckiej potęgi nie podnieśliby ręki (oczywiście w czasie pokoju) na głowę jakiegokolwiek niezależnego od nich państwa.

    Znalazłem artykuł na ten temat.
    Prezydencki samolot Tu-154M wyposażony w system TAWS mógł bezpiecznie wylądować na lotnisku pod Katyniem - uważa Marek Strassenburg-Kleciak odpowiedzialny za analizy strategiczne i rozwój sytemów trójwymiarowej nawigacji w koncernie Harman Becker. Jego zdaniem, urządzenia pokładowe są tak dokładne, że piloci bez trudu powinni byli wykonać ten manewr - chyba że wskazania nie były prawdziwe. Znane są bowiem techniki umożliwiające fałszowanie ich danych, często w sposób niemożliwy do zweryfikowania przez pilotów. Wówczas tragedia jest nieunikniona.

    W ocenie Marka Strassenburga-Kleciaka - potwierdzonej przez niemieckiego eksperta Hansa Dodla, autora książki "Satellitennavigation", oficera Bundeswehry, inżyniera i profesora - analiza zdjęć z katastrofy prezydenckiego samolotu wykonanych przez Sergieja Amielina pozwala sądzić, że Tu-154M z polską delegacją na pokładzie zbliżał się do pasa startowego we właściwy sposób. Tyle że samolot znajdował się w niewłaściwym miejscu. Dokumentacja zdjęciowa pokazuje, że samolot leciał tak, jak powinien: w odpowiednim kierunku (wynika to z analizy poszczególnych uszkodzeń na czubkach pierwszych drzew) i z właściwym nachyleniem horyzontalnym maszyny przy podchodzeniu do lądowania. - Różnica polega tylko na przesunięciu fazowym samolotu: w płaszczyźnie poziomej o ok. 15-25 m do prawidłowego kursu, a w pionie o ok. 5 m; maszyna leciała za nisko - podkreśla Marek Strassenburg-Kleciak. Jak dodał, dane z systemu TAWS (Terrain Awareness and Warning System), w który wyposażony był samolot prezydencki, pokazują pilotom trójwymiarowy model terenu z dokładnością wysokości nawet do 1 metra i umożliwiają pomyślne lądowanie nawet w złych warunkach pogodowych. - Rozwijałem i współtworzyłem systemy trójwymiarowej nawigacji, dlatego też trudno mi to sobie wyobrazić, jak system TAWS, który był zainstalowany w samolocie prezydenta Kaczyńskiego, mógł zawieść. No chyba, żeby mu "pomóc". Inaczej z tym systemem nie można się rozbić - dodaje.
    W jaki sposób wskazania urządzeń mogły zostać przekłamane? W tym celu stosuje się technikę o nazwie "meaconing" (Recording and rebroadcast on the Receive Frequency to confuse Positioning). Jak tłumaczy nasz ekspert, polega ona na tym, że sygnał satelity jest nagrywany przez specjalne urządzenie i z niewielkim przesunięciem w czasie i z większą mocą niż sygnał satelity puszczany w eter na tej samej częstotliwości, na której nadaje satelita. - Im mniejszy interwał czasu stosowanego w "meaconingu", tym trudniej go rozpoznać, co w konsekwencji prowadzi do błędnego określenia własnego położenia - wyjaśnił Strassenburg-Kleciak. Jak dodał, jeśli zmiana pozycji samolotu jest niewielka - a tak było w przypadku prezydenckiego lotu - to nawet inteligentny odbiornik (typu Receiver-Autonomous-Integrity-Monitoring) nie jest w stanie wykryć oszustwa. Przekłamanie urządzeń pokładowych można wprowadzić zarówno za pomocą satelity, jak i urządzeń znajdujących się na lotnisku. Jeśli zjawisku towarzyszą złe warunki pogodowe, piloci pozostają bezbronni. - Różnica położenia, jaką pokazuje trajektoria samolotu, jest typowa dla "meaconingu": aby sygnał nie mógł być wykryty, przesunięcie fazowe sygnału równe jest nanosekundom. Daje to przesunięcie położenia rzędu tych wielkości, które widać na dokumentacji Amelina - powiedział Strassenburg-Kleciak. Jak zaznaczył, jego spostrzeżenia w rozmowie telefonicznej potwierdził Hans Dodel.
    10 kwietnia br. w katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem zginęło 96 osób. Polska delegacja z Parą Prezydencką na czele leciała złożyć hołd polskim jeńcom wymordowanym w 1940 r. przez NKWD.
    Marcin Austyn
    Źródło: team.nazwa.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=2267



    Designed by Finerdesign.com